Pe bicicleta din Steeles la lacul Ontario

Articol citit de 200 de curiosi.
No Gravatar

Ieri am mers cu bicicleta din Steeles in jos pe Bathurst pana la lac. La inceput nici nu ma gandeam ca voi ajunge asa departe, mai ales ca vremea a fost a ploaie. N-a plouat, chiar a fost un soare superb. Doar la intoarcere m-au fugarit putin norii. De plouat a plouat dar dupa ce am ajuns acasa, adica pe la 9.

Pe Bathurst mai jos de Sheppard

Pe Bathurst intre Finch si Sheppard

Chiar daca dupa cele 4h de riding am ajuns in casa nesigur pe picioarele mele de la atata pedalat, m-am simtit pentru cateva ore ca cei doi motociclisti din filmul Long Way Round care au mers ceva mai mult… plecand de la Londra si ajungand in New York, via Rusia.
   Bathurst Street nu este o strada deosebita de altele din Toronto. Poate doar faptul ca, pe Bathurst sunt multe cladiri vechi si este o zona de evrei, ici colo ii vezi, haiosi prin felul in care se imbraca, in costum cu niste ate atarnandu-le de la brau si cu cipilica aia pe varful capului (unii poarta o palarie mare neagra cu boruri largi). Am vazut un mos evreu cu barba mare si sura, chiar urcand pe Bathurst cu bicicleta, imbracat cum spuneam in randurile de mai sus. Eram in trafic si eu si imi pare rau ca n-am putut sa-mi scot camera si sa-i fac o poza. Next time…

Aglomeratie de masini pe Bathurst, in zona parcului Earl Bales

Traiam cu impresia ca fac mai mult de 1.5h pana la lac. Asta pentru ca pe harta TTC-ului (harta mijloacelor de transport in comun din Toronto) pare mult mai mare Toronto decat este. Ca intindere ma refer. Eglinton pe harta este la jumatea orasului sa zicem, dar in realitate distanta dintre Eglinton si lac mi s-a parut mult mai mica.

Tramvai pe Spadina, zona cartierului chinezesc

In rest masini multe (era ora 5PM cand am plecat de acasa si e atunci e o perioada de trafic intens), tramvaie si ceva motociclete si biciclete (prin dowtown aproape nimeni nu poarte casca sau vre-un costum special pe bicicleta). Rar sa vezi persoane pe trotuar, cu exceptia downtown-ului unde sunt foarte multi care circula pe trotuare. De altfel pentru mine a fost perfect ca mai treceam pe trotuar din cand in cand ca sa evit aglomeratia de masini. Chiar m-am enervat de vreo 2 ori ca banda pentru biciclete era ocupata de masini pe anumite portiuni.

Barci pe Ontario Lake - Toronto

Mai fusesem odata in jos pe Bathurst pana in Dupont, dincolo de Eglinton dar m-am intors atunci crezand ca e prea mare distanta pana la lac. E bine sa fii mai curajos. Am facut stanga pe Dupont si apoi dreapta pe Spadina, pe care am coborat pana la lac. Pe Spadina in acea zona se afla cartierul chinezesc (cred). Multi asiatici cu tarabe ca la piata la noi, pe trotuarul arhiplin de lume care cascand gura, care doar in trecere, de parca chinezii au pastrat traditia de acasa si nu folosesc masini, deplasandu-se pe jos. Eu vorbesc, tot un fel de chinez cu bicicleta :))

CN Tower Toronto vazut de pe ponton

Asta e primul articol in care vorbesc de lacul Ontario, cred. Ce se poate vedea la lac? Pai in primul rand, acolo unde am ajuns, in zona Spadina, e o zona cu ambarcatiuni, dupa cum vedeti si in poze. O gramada de barci de tot felul, iahturi mai mari sau mai mici, albe si fumoase care iti fac pofta de pleci in larg. Dincolo de acest paradis al barcilor se afla un mic aeroport.
   Mi-ar fi placut sa pot face ceva poze cu avioanele care decoleaza dar plecau intr-o directie in care nu am avut vedere buna. Am mai incercat sa fac si ceva poze cu CN Tower, mai mult nereusite pentru ca intr-un moment de neinspiratie am luat obiectivul de 28-80mm si nu ala de 18-55mm, si n-am avut loc sa ma dau suficient in spate ca sa pot prinde cum trebuie si turnul, singurele poze reusite fiind cele tip portret.

Rate salbatice pe lacul Ontario

Se vede lucru ca n-au ajuns tiganii aici. Cum stiu? Pai dupa ratele care navigau fara frica si care chiar s-au apropiat de mine cand am incercat sa le pozez. Wild nature, huh?
M-au impresionat ambarcatiunile cu panze. Parca luate din filmele cu pirati, inaltandu-se semete spre cerul albastru de seara de august.
   La intoarcere am trecut pe la Casa Loma, facand niste poze in graba si cu ochii la norii de ploaie care incepeau sa se stranga. Am facut cam 1h la intoarcere “gonind” cu 25-30km/h, sau cel putin asa imi arata noul meu vitezometru asta ca sa ma laud acum putin cu el…

Casa Loma Toronto

Sumar: 4h riding, 35.5km total, cca 1.5h intre Steeles si lac.

Rating: 5.6/10 (359 votes cast)